32 2 37 30 67
 contact@educator.ge; infoeducatorgeorgia@gmail.com

ცვლილებები და დამატებები დამტკიცებულია
საქართველოს პედაგოგთა და მეცნიერთა 
თავისუფალი პროფკავშირის 2014 წლის 25 ოქტომბრის
რიგით VII საანგარიშო-საარჩევნო ყრილობის #7/6 დადგენილებით


 საქართველოს პედაგოგთა და მეცნიერთა თავისუფალი პროფკავშირის 
წესდება

მუხლი 1. ზოგადი დებულებები

1.1. საქართველოს პედაგოგთა და მეცნიერთა თავისუფალი პროფკავშირი (შემდგომში ტექსტში ყველგან სპმთპ) შექმნილია საქართველოს განათლების მუშაკთა პროფესიული კავშირის, რომელიც რეგისტრირებულია ქ. თბილისის ვაკე-საბურთალოს რაიონული სასამართლოს 2000 წლის 21 ივლისის # 5519-120 დადგენილებით (წესდებაში ცვლილებები რეგისტრირებულია საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს 2005წ. 9 აგვისტოს # 303 დადგენილებით) და საქართველოს მასწავლებელთა თავისუფალი პროფკავშირის (`სოლიდარობა~), რომელიც რეგისტრირებულია ქ. ქუთაისის საქალაქო სასამართლოს 2000 წლის 30 მაისის # 12/10-81 დადგენილებით (წესდებაში ცვლილებები რეგისტრირებულია 2003 წლის 1 ივლისს; 2004 წლის 31 მაისს სათაო ოფისი გადატანილ იქნა ქ. თბილისში, გამსახურდიას ქ. # 3-ში) შეერთების გზით, რეორგანიზაციის საფუძველზე და წარმოადგენს რეორგანიზებული პროფესიული კავშირების უფლებამონაცვლეს.
1.2 საქართველოს პედაგოგთა და მეცნიერთა თავისუფალი პროფკავშირი (შემდგომში _ სპმთპ) თავის საქმიანობას წარმართავს საქართველოს კონსტიტუციის, საქართველოს სამოქალაქო კოდექსის, საქართველოს ორგანული კანონის “შრომის კოდექსის”, საქართველოს კანონის `პროფესიული კავშირების შესახებ, საერთაშორისო ხელშეკრულებებისა და შეთანხმებების, საქართველოს მოქმედი კანონმდებლობისა და წინამდებარე წესდების შესაბამისად.
1.3. სპმთპ არის საქართველოში არსებული სხვადასხვა ტიპის საგანმანათლებლო, სააღმზრდელო და სამეცნიერო (ორგანიზაციულ-სამართლებრივი ფორმის მიუხედავად) დაწესებულებაში დასაქმებულ პირთა შრომითი, სოციალურ-ეკონომიკურ უფლებათა და თავისუფლებათა დამცველი დამოუკიდებელი, ნებაყოფლობითი, საზოგადოებრივი გაერთიანება, რომელიც იცავს თავის წევრთა ინტერესებს და ხელს უწყობს განათლების დემოკრატიზაციას.
1.4. სპმთპ თავის საქმიანობაში დამოუკიდებელია სახელმწიფო ხელისუფლებისა და ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოების, დამსაქმებელთა, პოლიტიკური პარ-ტიების, საზოგადოებრივი გაერთიანებებისა თუ რელიგიური მოძრაობებისაგან, არ არის მათ წინაშე ანგარიშვალდებული და არ ექვემდებარება მათ კონტროლს, გარდა კანონით გათვალისწინებული შემთხვევებისა. წევრთა ინტერესებიდან გამომდინარე, სპმთპ მათთან ურთიერთობას ახორციელებს თანასწორუფლებიანობის, სოციალური პარტნიორობის, ურთიერთთანამშრომლობის და ურთიერთსანაცვლო უფლებებისა და ვალდებულებების საფუძველზე. სპმთპ დამოუკიდებლად განსაზღვრავს თავის ორგანიზაციულ-სამართლებრივ სტრუქტურას, ირჩევს მართვის ორგანოებს და წევრთა სოციალურ-ეკონომიკური, შრომითი და სამართლებრივი ინტერესების დაცვის მიზნით, დამოუკიდებლად შეიმუშავებს სამოქმედო პროგრამას საქართველოს კონსტიტუციისა და მოქმედი კანონმდებლობის მოთხოვნათა შესაბამისად. 
1.5. სპმთპ არ ქმნის და არ მიეკუთვნება არც ერთ პოლიტიკურ პარტიასა და რელიგიურ გაერთიანებას.
1.6. სპმთპ-ის სათაო ოფისის ადგილსამყოფელია (იურიდიული მისამართია): 0160, თბილისი, ზ. ჟვანიას მოედანი, ს. არშბას ქ. #5
1.7. სპმთპ წინამდებარე წესდების სახელმწიფო რეგისტრაციის მომენტიდან წარმოადგენს კერძო სამართლის არასამეწარმეო (არაკომერციულ) იურიდიულ პირს. აქვს ბეჭედი, ტიტულიანი ფურცელი, ემბლემა და ანგარიშები საბანკო დაწესებულებებში, ფლობს ქონებას, გააჩნია ქონებრივი და პირადი არაქონებრივი უფლებები, უფლებამოსილია იყოს მოსარჩელე და მოპასუხე სასამართლოში და არბიტრაჟში.

1.8. სპმთპ, თავისი საწესდებო მიზნებისა და ამოცანების შესასრულებლად, მოქმედებს საქართველოს მთელ ტერიტორიაზე.
1.9. სპმთპ შექმნილია განუსაზღვრელი ვადით.
1.10. სპმთპ-ს ოფიციალური ენაა ქართული, ხოლო აფხაზეთის ავტონომიური რესპუბ-ლიკის ტერიტორიაზე – ქართული და აფხაზური.
1.11 სპმთპ-ის სახელწოდებაა: `არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირი _ საქართველოს პედაგოგთა და მეცნიერთა თავისუფალი პროფკავშირი (ასოციაცია)~
მუხლი 2. მიზნები და ამოცანები

2.1. სპმთპ-ის ძირითადი მიზანია: 

2.1.1 სპმთპ-ის წევრთა სოციალური სტატუსის აღიარების ხელშეწყობა;
2.1.2 სპმთპ-ის წევრთა შრომითი, სოციალურ-ეკონომიკური უფლებებისა და ინტერესების დაცვა და წარმომადგენლობა;
2.1.3 ზრუნვა ხარისხიანი და ეფექტიანი განათლებისათვის საჭირო პირობებისა და გარემოს შესაქმნელად;

2.2 სპმთპ :

2.2.1 იცავს თავის წევრთა შრომის უფლებას და ღირსებას სამუშაო ადგილზე;
2.2.2 იცავს თავის წევრთა შრომის პროფესიული დატვირთვისა და სამართლიან ანაზღაურებას და ხელს უწყობს ხელფასებისა და პენსიების პერიოდულ ინდექსაციას; 
2.2.3 იცავს თავის წევრთა ჯანმრთელობის დაცვის და შრომის უსაფრთხო პირობების, სოციალური უზრუნველყოფის, სრულფასოვანი დასვენების, ჯანმრთელობის აღდგენისა და შვებულებით სარგებლობის უფლებას;
2.2.4 მოქმედი კანონმდებლობით დადგენილი წესით ხელს უწყობს საზოგადოებაში განათლების პრიორიტეტულობის დამკვიდრებას;
2.2.5 ხელს უწყობს თავისი წევრების შემდგომი განათლების მიღებასა და კვალიფიკაციის ამაღლებას.

2.3 სპმთპ-ის ამოცანებია:

2.3.1 საკუთარი პროგრამების, სტრატეგიების, პოზიციისა და მოთხოვნების დაცვით საწესდებო მიზნების განხორციელება და შრომასთან დაკავშირებული სხვა სოციალურ-ეკონომიკური, სამართლებრივი და პროფესიული პრობლემების წინა პლანზე წამოწევა;
2.3.2 მოლაპარაკებების წარმოება, კოლექტიური და შრომითი ხელშეკრულებების, აგრეთვე სხვა სახის შეთანხმებების დადების გზით;
2.3.3 პროფწევრთა შრომითი, სოციალურ-ეკონომიკური და პროფესიული ინტერესების დაცვა.
2.3.4 შესაბამისი წინადადებების შეტანა იმ ნორმატიული აქტების, გადაწყვეტილებებისა თუ ქმედების შეცვლის თაობაზე, რომლებიც პროფწევრთა კანონიერ უფლებებს არღვევს; 
2.3.5 შრომით და სოციალურ-ეკონომიკურ საკითხებზე საკანონმდებლო და კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტების პროექტების განხილვაში მონაწილეობის მიღება ალტერნატიული წინადადებების შემუშავება;
2.3.6 წევრთა ინტერესებისა და უფლებების ლობირება შესაბამის ორგანოებში;
2.3.7 მოქმედი კანონმდებლობით გათვალისწინებული მშვიდობიანი საპროტესტო ღონისძიებების ორგანიზება და განხორციელება (საჯარო შეკრებები, მიტინგები, დემონსტრაციები, საპროტესტო აქციები, მანიფესტაციები და გაფიცვები);
2.3.8 საერთაშორისო დაცვის მექანიზმების გამოყენება საქართველოს მიერ რატიფიცირებული კონვენციების დარღვევის შემთხვევაში;
2.3.9 საერთაშორისო ორგანიზაციებისათვის ინიციატივებითა და წინადადებებით მიმართვა, საწესდებო მიზნების მისაღწევად;
2.3.10 გაზეთის, მეთოდური, საკონსულტაციო, იურიდიული, საინფორმაციო ბიულეტენებისა და სხვა ბეჭდური ლიტერატურის გამოცემა;
2.3.11 სხვა პროფკავშირულ და საზოგადოებრივ ორგანიზაციებთან ურთიერთობა, როგორც ქვეყნის შიგნით, ასევე მის ფარგლებს გარეთ;
2.3.12 სახელმწიფო ხელისუფლებისა და ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოებთან თანამშრომლობა;
2.3.13 მონაწილეობის მიღება შრომის ნორმების, შრომის ანაზღაურების სისტემის, მატერიალური წახალისების ფორმების, სატარიფო განაკვეთებისა და სარგოების ოდენობის განსაზღვრისას ურთიერთშეთანხმების საფუძველზე კოლექტიური მოლაპარაკების გზით;
2.3.14 საზოგადოებრივი კონტროლის განხორციელება შრომის კანონმდებლობის შესრულებაზე;
2.3.15 სპმთპ-ის წევრებისა და მათი ოჯახებისთვის გამაჯანსაღებელი და კულტურულ-საგანმანათლებლო ღონისძიებების განხორციელების ხელშეწყობა;
2.3.16 თავის წევრთა და პროფკავშირულ მუშაკთა მომზადება, კვალიფიკაციის ამაღლებისა და სწავლებისთვის სასწავლო, კულტურულ-საგანმანათლებლო და სამეცნიერო-კვლევითი დაწესებულებებისა და ორგანიზაციების შექმნა;
2.3.17 სახელმწიფო დაწესებულებების, ორგანიზაციებისა და საწარმოების პრივატიზების პროცესში მონაწილეობის მიღება.
მუხლი 3. სპმთპ-ის წევრობა

3.1. სპმთპ-ის წევრი შეიძლება იყოს საგანმანათლებლო, სააღმზრდელო და სამეცნიერო დაწესებულებებში მომუშავე ან დროებით უმუშევარი, აგრეთვე სტუდენტი, რომელიც აღიარებს სპმთპ-ის -ის წესდებას, მის მიზნებსა და ამოცანებს და იხდის საწევრო შენატანს. პენსიაზე გასულ უმუშევარ სპმთპ-ის წევრს, სურვილის შემთხვევაში, უნარჩუნდება წევრობა. 
3.2 სპმთპ-ის რიგებში გაწევრიანება ან წევრობიდან გასვლა ნებაყოფლობითია და ხორციელდება წერილობითი განცხადების საფუძველზე, რომლითაც დასაქმებული მიმართავს სპმთპ-ის პირველადი ორგანიზაციის თავმჯდომარეს. გაწევრიანების შესახებ გადაწყვეტილებას იღებს პირველადი ორგანიზაციის კრება (კომიტეტი). ორგანიზაციიდან გასვლა ხორციელდება წერილობითი განცხადების საფუძველზე, რომლითაც წევრი მიმართავს პირველადი ორგანიზაციის თავმჯდომარეს. პირველადი ორგანიზაციის კრების (კომიტეტის) ოქმის საფუძველზე, შესაბამისი რაიონული/საქალაქო ორგანიზაციის რაიონული/საქალაქო საბჭო ადასტურებს სპმთპ-ის წევრად მიღების ან წევრობიდან გასვლის შესახებ საკითხს.
3.3. სპმთპ-ის წევრად მიღების შემდეგ მას ეძლევა ერთიანი ნიმუშის სპმთპ-ის წევრობის დამადასტურებელი მოწმობა და მის სახელზე ივსება სააღრიცხვო ბარათი. 
3.4. საწევრო შენატანი განისაზღვრება სპმთპ-ის წევრის შრომის ანაზღაურების (სტიპენდიის) 1%-ის ოდენობით. საწევრო შენატანის გადახდა ხდება ყოველთვიურად, უნაღდო ანგარიშსწორებით. დროებით უმუშევარი წევრი, საწევრო გადასახადის სახით ყოველთვიურად იხდის 20 თეთრს. 
3.5. სპმთპ-ის საწესდებო მოთხოვნათა უხეში დარღვევისთვის, აგრეთვე წინამდებარე წესდების 3.11. პუნქტით გათვალისწინებული ვალდებულებების შეუსრულებლობის, არაჯეროვნად შესრულების ან საწევრო შენატანის სამი თვის განმავლობაში არასაპატიო მიზეზით გადაუხდელობის შემთხვევაში, წევრობიდან გარიცხვის მიზანშეწონილობის საკითხს იხილავს პირველადი ორგანიზაციის კომიტეტი (კრება). გარციხვის შესახებ გადაწყვეტილების მიღების შემთხვევაში პირველადი ორგანიზაციის კომიტეტი (კრება) გარიცხვის მოთხოვნის შესახებ საკითხს აყენებს შესაბამისი რაიონული/საქალაქო ორგანიზაციის წინაშე. საბოლოო გადაწყვეტილებას წევრობიდან გარიცხვის თაობაზე იღებს შესაბამისი რაიონული/საქალაქო ორგანიზაცია.
3.6. სპმთპ-დან გარიცხვის ან ნებაყოფლობით გასვლის შემთხვევაში, კონფერენციისა და ყრილობის დელეგატს უწყდება უფლებამოსილება და კარგავს სპმთპ-ის მხრიდან მისი უფლებების დაცვისა და სპმთპ-ის ქონებით შეღავათიანი სარგებლობის უფლებას.
3.7. გასული ან გარიცხული წევრის მიერ სპმთპ-ში გადახდილი საწევრო შენატანები უკან დაბრუნებას არ ექვემდებარება.
3.8. სპმთპ-ის წევრობა უნარჩუნდებათ პირებს, შრომითი ურთიერთობის შეჩერების პერიოდში (შვებულება, დროებითი შრომისუუნარობა და სხვა საპატიო მიზეზი);
3.9 სპმთპ-ის წევრი შრომით და პროფკავშირულ საქმიანობაში აქტიური მონაწილეობისთვის შეიძლება დაჯილდოვდეს სიგელით, ფულადი პრემიით, ფასიანი საჩუქრით, აგრეთვე რეკომენდაცია გაეწიოს შესაბამისი სახელმწიფო ორგანოების წინაშე ჯილდოზე წარსადგენად.

3.10. სპმთპ-ის წევრს უფლება აქვს:

ა) მოითხოვოს სპმთპ-სგან მისი შრომითი, სოციალური-ეკონომიკური, პროფესიული უფლებებისა და ინტერესების დაცვა; 
ბ) მონაწილეობა მიიღოს პროკავშირული ორგანოების მუშაობაში, აირჩიოს და იქნეს არჩეული სპმთპ-ის მართვისა და კონტროლის ორგანოებში, პროფკავშირული კონფერენციისა და ყრილობის დელეგატად;
გ) შეიტანოს წინადადებები სპმთპ-ის მართვის ნებისმიერ ორგანოში, დადგენილი წესით მონაწილეობა მიიღოს გადაწყვეტილებების შემუშავებაში, განხილვასა და მიღებაში, მიიღოს ინფორმაცია სპმთპ-ის საქმიანობის შესახებ;
დ) მიიღოს უფასო კონსულტაციები და იურიდიული დახმარება შრომით საქმიანობასთან უშუალოდ დაკავშირებულ საკითხებზე;
ე) შეღავათიანი პირობებით ისარგებლოს სპმთპ-ის გამაჯანსაღებელი და კულტურულ-საგანმანათლებლო დაწესებულებების მომსახურებით. მიიღოს მორალური და მატერიალური წახალისება პროფკავშირის სახსრებიდან აქტიური პროფკავშირული საქმიანობისათვის, ასევე მატერიალური დახმარება დადგენილი წესით, განსაკუთრებულ შემთხვევაში.
ვ) თავისუფლად გამოხატოს საკუთარი მოსაზრება, დაიცვას ის კრებებზე, კონფერენციებზე და ყრილობებზე;
ზ) მიიღოს ინფორმაცია ორგანიზაციის საქმიანობისა და დასახული გეგმების შესახებ;
თ) პირადად მიიღოს მონაწილეობა პროფკავშირული ორგანიზაციებისა და ორგანოების იმ კრებებსა და სხდომებში, რომლებზეც მის საქმიანობასთან დაკავშირებული საკითხი იხილება;

3.11. სპმთპ-ის წევრი ვალდებულია:

ა) შეასრულოს და დაიცვას სპმთპ-ის წესდებით გათვალისწინებული მოთხოვნები, მონაწილეობა მიიღოს სპმთპ-ის საქმიანობაში;
ბ) დროულად და დადგენილი ოდენობით გადაიხადოს საწევრო შენატანი;
გ) არ დაარღვიოს კოლექტიური, შრომითი ხელშეკრულებების, შეთანხმებების პირობები, პროფესიული მორალისა და ეთიკის პრინციპები;
დ) იზრუნოს სპმთპ-ის ღირსებასა და ავტორიტეტზე;
ე) შეასრულოს სპმთპ-ის ხელმძღვანელი ორგანოების გადაწყვეტილებები;
ვ) იზრუნოს სპმთპ-ში წევრების მოსაზიდად.
მუხლი 4. სპმთპ-ის ორგანიზაციული სტრუქტურა

4.1 სპმთპ-ის ორგანიზაციული სტრუქტურა აგებულია ტერიტორიული, დარგობრივი და პროფესიული სპეციფიკის მიხედვით. 
4.2. სპმთპ-ის ორგანიზაციული სტრუქტურის საფუძველს წარმოადგენს სპმთპ-ის პირველადი პროფკავშირული ორგანიზაცია, რომელიც ნებაყოფლობით აერთიანებს ერთ დაწესებულებაში/ორგანიზაციაში მომუშავე პროფკავშირის წევრებს, მოქმედებს პროფესიული კავშირის წესდებით და პირველადი პროფკავშირული ორგანიზაციის დებულებით. 
4.3 სპმთპ-ის სტრუქტურულ ერთეულებს შეადგენენ: პირველადი, სათემო, რაიონული/საქალაქო და ავტონომიური რესპუბლიკური ორგანიზაციები. 
4.4 სპმთპ-ის სტრუქტურული ერთეულები: პირველადი, სათემო, რაიონული/საქალაქო ორგანიზაციები იურიდიულ პირებს არ წარმოადგენენ.
4.5 სპმთპ-ის პირველადი პროფკავშირული ორგანიზაცია იქნება გაწევრების მსურველ არანაკლებ 3 პირის სადამფუძნებელო კრების მიერ. სადამფუძნებლო კრების ოქმის საფუძველზე პირველადი პროფკავშირული ორგანიზაციის შექმნას ადასტურებს და რეგისტრაციაში ატარებს შესაბამისი საქალაქო/რაიონული ორგანიზაცია. პირველადი პროფკავშირული ორგანიზაცია ითვლება შექმნილად შესაბამის რაიონულ/საქალქო ორგანიზაციის მიერ, მისი შექმნის დადასტურებისა და რეგისტრაციის მომენტიდან.
4.6 პირველად პროფორგანიზაციაში, სადაც 15 წევრზე მეტია, აირჩევა პროფორგანიზაციის კოლეგიური ორგანო – კომიტეტი. სადაც წევრთა რიცხვი 15 ნაკლებია _ პროფორგანიზატორი, რომელიც მოქმედებს პირველადი პროფორგანიზაციის კრების რწმუნებით.
4.7 პირველადი პროფორგანიზაციის მართვის უმაღლეს ორგანოს წარმოადგენს კრება, რომელიც ტარდება საჭიროებისამებრ, მაგრამ არანაკლებ 3 თვეში ერთხელ. საანგარიშო-საარჩევნო კრება ტარდება 2 წელიწადში ერთხელ. კრებებს შორის პერიოდში მართვის უმაღლესი ორგანოა პროფკომიტეტი
4.8 პირველადი ორგანიზაციის ტიპურ დებულებას ამტკიცებს სპმთპ-ის აღმასრულებელი საბჭო, რომელშიც გათვალისწინებული უნდა იყოს პირველადი ორგანიზაციის არჩევითი ორგანოების კომპეტენცია, უფლება-მოვალეობები, პასუხისმგებლობა და სხვა.
4.9 სპმთპ-ის სათემო, რაიონული, საქალაქო ორგანიზაციები იქნება სათემო, რაიონული, საქალაქო ორგანიზაციების სადამფუძნებლო კონფერენციის მიერ. სადამფუძნებლო კონფერენციის კრების ოქმის საფუძველზე, სათემო, რაიონული, საქალაქო ორგანიზაციების შექმნას ადასტურებს და რეგისტრაციაში ატარებს სპმთპ-ის აღმასრულებელი საბჭო. სათემო, რაიონული, საქალაქო ორგანიზაციები ითვლება შექმნილად სპმთპ-ის აღმასრულებელი საბჭოს მიერ მისი შექმნის დადასტურებისა და რეგისტრაციის მომენტიდან.
4.10 სპმთპ-ის სათემო, რაიონული, საქალაქო ორგანიზაციების მართვის უმაღლეს ორგანოს წარმოადგენს კონფერენცია. საანგარიშო-საარჩევნო კონფერენცია ტარდება 4 წელიწადში ერთხელ, ხოლო საანგარიშო კონფერენცია _ საჭიროების მიხედვით, მაგრამ, სულ ცოტა 2 წელიწადში ერთხელ მაინც. კონფერენციებს შორის მართვის უმაღლესი ორგანოა სათემო, რაიონული, საქალაქო საბჭო.
4.11 სპმთპ-ის სტრუქტურული ერთეულები ანგარიშვალდებული არიან თავისი წევრების და არჩევითი ორგანოების წინაშე.
4.12 სპმთპ-ის სტრუქტურული ერთეულები საქმიანობას წარმართავენ სპმთპ-ის წესდების, მათი დებულების, სპმთპ-ის არჩევითი ორგანოებისა და ხელმძღვანელი პირების გადაწყვეტილებების (დადგენილებები, ბრძანებები და ა.შ.) საფუძველზე, ხოლო აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკური ორგანიზაციები, აგრეთვე, მათი წესდებების საფუძველზე.
4.13 სპმთპ-ის სტრუქტურული ერთეულებს არ გააჩნიათ განკერძოებული ქონება. მათ ბალანსზე რიცხული ქონება სპმთპ-ის ერთიან საკუთრებას შეადგენს. სპმთპ-ის სტრუქტურული ერთეულებს აქვთ ბეჭედი, სატიტულო ფურცელი სპმთპ-ის სიმბოლიკით და ქვეანგარიშები საბანკო დაწესებულებებში.
მუხლი 5. სპმთპ-ის ავტონომიური რესპუბლიკური ორგანიზაციები

5.1 ავტონომიურ რესპუბლიკებში პროფკავშირული საქმიანობის კოორდინაციის მიზნით იქმნება რესპუბლიკური ორგანიზაციები, რომლებიც ავტონომიური რესპუბლიკების შესაბამის ორგანოებში დამატებითი რეგისტრაციის საფუძველზე წარმოადგენენ კერძო სამართლის არასამეწარმეო იურიდიულ პირებს, აქვთ ბეჭედი, ტიტულიანი ფურცელი, ემბლემა, ანგარიშები საბანკო დაწესებულებებში, ფლობენ ქონებას და უფლებამოსილი არიან იყონ მოსარჩელე და მოპასუხე სასამართლოსა და არბიტრაჟში.
5.2 სპმთპ-ის ავტონომიური რესპუბლიკური ორგანიზაციები საქმიანობას წარმართავენ საქართველოს კონსტიტუციის, ავტონომიური რესპუბლიკის კონსტიტუციის, საქართველოს კანონმდებლობის, სპმთპ-ის და საკუთარი წესდების შესაბამისად, რომელიც შეთანხმებულია სპმთპ-ის აღმასრულებელ საბჭოსთან.
5.3 სპმთპ-ის რესპუბლიკური პროფორგანიზაციის ხელმძღვანელ ორგანოს წარმოადგენს კონფერენცია, რომელიც მოიწვევა 4 წელიწადში ერთხელ. კონფერენცია ამტკიცებს ავტონომიური რესპუბლიკური ორგანიზაციის წესდებას, ირჩევს თავმჯდომარეს, მოადგილეებს და მაკონტროლებელ ორგანოს.
5.4 სპმთპ-ის რესპუბლიკური (ავტ.) ორგანიზაციები თავისი შემადგენლობიდან ირჩევენ აღმასრულებელ კომიტეტს, რომლის წევრთა რაოდენობა განისაზღვრება კონფერენციის მიერ;
5.5 სპმთპ-ის რესპუბლიკური ორგანიზაციების სპმთპ-ის ცენტრალურ ბიუჯეტში შესატანი საწევრო ანარიცხების ოდენობა განისაზღვრება ორმხრივი შეთანხმებით, რომელიც ფორმდება სპმთპ-სა და შესაბამის რესპუბლიკურ ორგანიზაციას შორის, რომელსაც ამტკიცებს აღმასრულებელის საბჭო;
5.6 აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკური ორგანიზაციები წარმოადგენენ სპმთპ-ის განუყოფელ ნაწილს და ანგარიშვალდებული არიან სპმთპ-ის მართვის უმაღლესი ორგანოების წინაშე.
მუხლი 6. სპმთპ-ის მართვის უმაღლესი ორგანოები 

6.1 სპმთპ-ის მართვის უმაღლესი ორგანოა ყრილობა.
6.2 ყრილობებს შორის პერიოდში მართვის უმაღლესი ორგანოა აღმასრულებელი საბჭო. 
6.3 სპმთპ-ის საქმიანობას ხელმძღვანელობს სპმთპ-ის პრეზიდენტი.
6.4 სპმთპ-ის საქმიანობის კონტროლს ახორციელებს სპმთპ-ის ყრილობის მიერ არჩეული საკონტროლო-სარევიზიო კომისია.
მუხლი 7. სპმთპ-ის ყრილობა

7.1 სპმთპ-ის მართვის უმაღლესი ორგანოა სპმთპ-ის ყრილობა. საანგარიშო-საარჩევნო ყრილობა ტარდება 4 წელიწადში ერთხელ, ხოლო საანგარიშო ყრილობა _ 2 წელიწადში ერთხელ. ყრილობას თავმჯდომარეობს სპმთპ-ის პრეზიდენტი, ყრილობის რეგლამენტით გათვალისწინებული გამონაკლისის გარდა.
7.2 საჭიროების მიხედვით შესაძლებელია რიგგარეშე ყრილობის მოწვევა.
7.3 რიგგარეშე ყრილობის მოწვევის უფლება აქვს სპმთპ-ის პრეზიდენტს, აღმასრულებელ საბჭოს ან სპმთპ-ის წევრთა საერთო რაოდენობის 1/3-ს.
7.4 ყრილობის მოწვევის თარიღი, ჩატარების ადგილი და დღის წესრიგი ფორმდება სპმთპ-ის პრეზიდენტის ბრძანებით საკუთარი ინიციატივით, აღმასრულებელი საბჭოს ან სპმთპ-ის წევრთა 1/3-ის მოთხოვნის საფუძველზე.
7.5 ა) ყრილობის დელეგატი არის სპმთპ-ის მიერ დადგენილი ქვოტის შესაბამისად არჩეული, სპმთპ-ის წევრი, რომლის უფლებამოსილების ვადა, უფლებამოსილების ვადამდე შეწყვეტის საფუძვლები და წესი განისაზღვრება ყრილობის რეგლამენტით.
ბ) დელეგატთა რაოდენობის დადგენისა და მათი უფლებამოსილებების დადასტურების მიზნით იქმნება სამანდატო კომისია, რომლის შექმნის წესი და უფლებამოსილება განისაზღვრება სპმთპ-ის ყრილობის რეგლამენტით.

7.6 ყრილობის კომპეტენციას განეკუთვნება:

ა) სპმთპ-ის წესდების დამტკიცება, მასში ცვლილებებისა და დამატებების შეტანა;
ბ) სპმთპ-ის ბიუჯეტის ძირითადი მიმართულებების განსაზღვრა;
გ) სპმთპ-ის საქმიანობის ძირითადი მიმართულებებისა და პროგრამის განსაზღვრა;
დ) სცნობს სპმთპ-ის აღმასრულებელი საბჭოს უფლებამოსილებას;
ე) სპმთპ-ის პრეზიდენტის არჩევა და მისი უფლებამოსილების შეწყვეტა საარჩევნო დებულებით დადგენილი წესის შესაბამისად;
ვ) სპმთპ-ის საკონტროლო-სარევიზიო კომისიის წევრების არჩევა;
ზ) ორგანიზაციის საქმიანობის შესახებ პრეზიდენტის ანგარიშის მოსმენა და შეფასება;
თ) საკონტროლო-სარევიზიო კომისიის ანგარიშის მოსმენა და დამტკიცება;
ი) საქართველოს სხვა პროფესიული კავშირების, მათ შორის, საერთაშორისო პროფესიული კავშირების გაერთიანებაში (ასოციაციაში) გაწევრიანება, დელეგატთა არჩევა და წევრობიდან გასვლა;
კ) სამანდატო და საარჩევნო-საპროცედურო კომისიების პერსონალური შემადგენლობის დამტკიცება;
ლ) ყრილობის რეგლამენტის, აღმასრულებელი საბჭოს რეგლამენტის, საკონტროლო-სარევიზიო კომისიის დებულებისა და სპმთპ-ის საარჩევნო დებულების დამტკიცება;
მ) კავშირის რეორგანიზაცია, საქმიანობის შეჩერება და ლიკვიდაცია.

7.7 ყრილობის მოწვევის თარიღის, ჩატარების ადგილისა და დღის წესრიგის შესახებ ყველა დელეგატს უნდა ეცნობოს წერილობით, ან სპმთპ-ის ან/და სხვა ბეჭდვით ორგანოში ინფორმაციის გამოქვეყნებით, ყრილობამდე 1 თვით ადრე.
7.8 ყრილობა უფლებამოსილია, თუ მას ესწრება დელეგატთა საერთო რაოდენობის 2/3.
7.9 ყრილობა გადაწყვეტილებას იღებს ყრილობაზე დამსწრე დელეგატთა უბრალო უმრავლესობით, ამ წესდების 7.6 პუნქტის `ა” ქვეპუნქტის შემთხვევაში _ დამსწრე წევრთა ხმების 2/3-ით, ხოლო წინამდებარე წესდების მე-2 მუხლით განსაზღვრული მიზნების შეცვლის შემთხვევაში ყრილობის დელეგატთა სიითი შემადგენლობის 4/5-ით. 
7.10 ყრილობაზე დელეგატის მიერ ხმის მიცემა ხორციელდება პირადად, ერთ დელეგატს აქვს ერთი ხმა;
7.11 ყრილობის გადაწყვეტილება ნამდვილია მხოლოდ მაშინ, თუ საკითხი ყრილობის მოწვევისას დღის წესრიგშია შეტანილი
7.12 ყრილობის სხდომა ფორმდება ოქმით, რომელსაც ხელს აწერენ ყრილობის თავჯდომარე და სამდივნო. ყრილობის გადაწყვეტილება მიიღება დადგენილების ფორმით, რომელსაც ხელს აწერს სხდომის თავმჯდომარე. 
7.13 ყრილობის ხარჯები ანაზღაურდება ცენტრალური ბიუჯეტიდან, სპმთპ-ის აღმასრულებელი საბჭოს მიერ დამტკიცებული ხარჯთაღრიცხვის შესაბამისად.
7.14 ყრილობის გადაწყვეტილება შესასრულებლად სავალდებულოა კავშირის ყველა ორგანოსა და წევრისათვის.
7.15 კონტროლს, ყრილობის გადაწყვეტილებების შესრულებაზე, ახორციელებს სპმთპ-ის პრეზიდენტი და საკონტროლო-სარევიზო კომისია.
მუხლი 8. სპმთპ-ის აღმასრულებელი საბჭო

8.1 ყრილობებს შორის პერიოდში მართვის უმაღლესი ორგანოა აღმასრულებელი საბჭო, რომლის უფლებამოსილებას 4 წლის ვადით ამტკიცებს ყრილობა;
8.2 აღმასრულებელი საბჭო ყრილობებს შორის პერიოდში ახორციელებს მის კომპეტენციას მიკუთვნებულ და მიმდინარე საკითხებს, რომლებიც არ ეწინააღმდეგება სპმთპ-ის წესდებას და მოქმედ კანონმდებლობას.
8.3 აღმასრულებელი საბჭოს შემადგენლობაში თანამდებობრივად შედიან სპმთპ-ის პრეზიდენტი, აღმასრულებელი ვიცე-პრეზიდენტი, ვიცე-პრეზიდენტი საფინანსო დარგში, 2 ვიცე-პრეზიდენტი (აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკებიდან) და სპმთპ-ის ყველა სტრუქტურული ერთეულის თავმჯდომარე, პირველადი ორგანიზაციის თავმჯდომარეების გარდა.
8.4 გადაწყვეტილების მიღების დროს ხმების თანაბრად გაყოფის შემთხვევაში გადამწყვეტია აღმასრულებელი საბჭოს თავმჯდომარის ხმა. 
8.5 აღმასრულებელი საბჭო იკრიბება საჭიროებისამებრ, სპმთპ-ის პრეზიდენტის ან აღმასრულებელი საბჭოს წევრთა 1/3-ის მოთხოვნით, მაგრამ არანაკლებ 3 თვეში ერთხელ მაინც.

8.6 აღმასრულებელი საბჭოს კომპეტენციას განეკუთვნება:

ა) სპმთპ-ის სტრუქტურული ერთეულების (სათემო, რაიონული და საქალაქო ორგანიზაციების) რეგისტრაცია;
ბ) სპმთპ-ის ქონების შეძენა, იჯარის, ქირავნობის, უზუფრუქტის ან სხვა ფორმით დატვირთვა, თუ მისი ღირებულება აღემატება 10.000 (ათი ათას) ლარს;
გ) სპმთპ-ის ქონების გასხვისება; სესხის (კრედიტის) აღება და გაცემა, რომლის ოდენობაც 10.000 (ათი ათას) ლარს აღემატება;
დ) სამეწარმეო და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების, ასოციაციების, სასწავლო, კულტურულ-საგანმანათლებლო და სამეცნიერო კვლევითი დაწესებულებებისა და ორგანიზაციების შექმნა (დაფუძნება) და მათი დებულებების დამტკიცება;
ე) სპმთპ-ის KONკონსოლიდირებული წლიური ბიუჯეტის (სპმთპ-ის ცენტრალური აპარატისა და სტრუქტურული ერთეულების ბიუჯეტის ნაერთი) დამტკიცება; სპმთპ-ის ცენტრალური აპარატის სტრუქტურისა და ხარჯთაღრიცხვის დამტკიცება;
ვ) სპმთპ-ის სტრატეგიული გეგმის განხილვა-დამტკიცება; 
ზ) სპმთპ-ის ავტონომიური რესპუბლიკური ორგანიზაციების წესდებების შეთანხმება;
თ) სპმთპ-ის ერთიანი ბიუჯეტის შედგენის, მიღებისა და შესრულების წესის დამტკიცება; 
ი) პირველადი პროფორგანიზაციისა და სტრუქტურული ერთეულების ტიპური დებულების დამტკიცება;
კ) სპმთპ-ის წლიური ბიუჯეტისა და შესრულების შედეგების განხილვა-დამტკიცება;
ლ) ყრილობის მიერ მიღებული გადაწყვეტილებების შესრულებაზე მონიტორინგის განხორციელება;
მ) სპმთპ-ის პრეზიდენტის წარდგინებით ამტკიცებს აღმასრულებელი ვიცე-პრეზიდენტის და ვიცე-პრეზიდენტის საფინანსო დარგში ფუნქციებს;
ნ) პრეზიდენტის, აღმასრულებელი ვიცე-პრეზიდენტის და ვიცე-პრეზიდენტის საფინანსო დარგში ხელფასების განსაზღვრა;
ო) სპმთპ-ის საარჩევნო დებულებით დადგენილი წესის შესაბამისად, აღმასრულებელი ვიცე-პრეზიდენტის და ვიცე-პრეზიდენტის საფინანსო დარგში უფლებამოსილების შეწყვეტა;
პ) ბიუჯეტის შესრულების თაობაზე ანგარიშის მოსმენა;
ჟ) ყრილობაზე დელეგატთა წარმომადგენლობითი ნორმის (კვოტის) და მათი არჩევის წესის განსაზღვრა;
რ) ყრილობის, კონფერენციებისა და საანგარიშო-საარჩევნო კამპანიის მომზადებისა და ჩატარების უზრუნველყოფის ხელშეწყობა;
ს) ხელშეკრულებებისა და შეთანხმებების პროექტების განხილვა და დამტკიცება ამ მუხლის `ბ~ და `გ~ პუნქტით გათვალისწინებულ შემთხვევებში; 
ტ) სპმთპ-სა და სპმთპ-ის ავტონომიურ რესპუბლიკურ ორგანიზაციებს შორის გაფორმებული შეთანხმების დამტკიცება.
უ) კოლექტიური ხელშეკრულებებისა და შეთანხმებების პროექტის განხილვა და დამტკიცება;
ფ) სპმთპ-ის პრეზიდენტის შვებულებაში გასვლის და გადაუდებელი აუცილებლობისას შვებულებიდან ვადამდე გამოძახების შესახებ გადაწყვეტილების მიღება;
ქ) სპმთპ-ის სისტემაში სპმთპ-ის ხელმძღვანელი პირებისა და ორგანოების მიერ მიღებული აქტების იერარქიის განსაზღვრა;
ღ) საჭიროების შემთხვევაში, კომისიებისა და კომიტეტების შექმნა, რომლებიც არ ეწინააღმდეგება წესდების მოთხოვნებს და მათი დებულებების დამტკიცება ;
ყ) ყრილობებს შორის პერიოდში სპმთპ-ის მუდმივმოქმედი კომისიების წევრთა ვადამდე უფლებამოსილების შეწყვეტა და ახალი წევრის შეყვანა.
შ) საქართველოს მოქმედი კანონმდებლობის დარღვევის, სპმთპ-ის წესდების, სპმთპ-ის ყრილობისა და აღმასრულებელი საბჭოს მიერ დამტკიცებული დებულებების და მიღებული დადგენილებების შეუსრულებლობის შემთხვევაში, საარჩევნო დებულებით დადგენილი წესის შესაბამისად სტრუქტურული ერთეულების თავმჯდომარეებისათვის უფლებამოსილების შეწყვეტა.

8.7 ინფორმაცია აღმასრულებელი საბჭოს სხდომის მოწვევის თარიღის, ჩატარების ადგილისა და დღის წესრიგის შესახებ ყველა წევრს უნდა ეცნობოს წერილობით (ან კომუნიკაციის სხვა საშუალებით) 10 დღით ადრე მაინც.
8.8 აღმასრულებელი საბჭო ანგარიშვალდებულია ყრილობის წინაშე.
8.9 განსაკუთრებულ შემთხვევაში აღმასრულებელმა საბჭომ შეიძლება გადაწყვეტილება მიიღოს წევრების წერილობითი გამოკითხვის გზით.
8.10 აღმასრულებელი საბჭოს სხდომა უფლებამოსილია, თუ მას ესწრება წევრთა 2/3 მაინც. აღმასრულებელი საბჭოს გადაწყვეტილებები მიიღება სხდომაზე დამსწრე წევრთა ხმების უბრალო უმრავლესობით.
8.11 აღმასრულებელი საბჭოს სხდომებს თავმჯდომარეობს სპმთპ-ის პრეზიდენტი, მისი არყოფნის შემთხვევაში – პირი, რომელიც წინამდებარე წესდებით გათვალისწინებული წესით ასრულებს სპმთპ-ის პრეზიდენტის მოვალეობას.
8.12 აღმასრულებელი საბჭოს სხდომა ფორმდება ოქმით, რომელსაც ხელს აწერენ თავმჯდომარე და მდივანი. აღმასრულებელი საბჭოს მიერ მიღებული გადაწყვეტილება ფორმდება დადგენილების სახით, რომელსაც ხელს აწერს სპმთპ-ის პრეზიდენტი.
8.13 აღმასრულებელი საბჭოს დადგენილებები შესასრულებლად სავალდებულოა სპმთპ-ის ყველა არჩევითი ორგანოსა და წევრისთვის.
8.14 აღმასრულებელი საბჭოს სხდომის ჩატარების ორგანიზებას უზრუნველყოფს სპმთპ-ის პრეზიდენტი, სხდომის დღის წესრიგის, განსახილველ საკითხთა განსაზღვრის, მისაღები დადგენილებების პროექტების მომზადებისა და წევრთა წერილობითი (თუ სხვა საშუალებებით) შეტყობინების ჩათვლით.
მუხლი 9. სპმთპ-ის ხელმძღვანელი პირები

9.1 სპმთპ-ის ხელმძღვანელი პირები არიან:

ა) პრეზიდენტი, აღმასრულებელი ვიცე-პრეზიდენტი, ვიცე-პრეზიდენტი საფინანსო დარგში, რომლებიც არიან სრულ განაკვეთზე მომუშავე ხელფასიანი მუშაკები. 
ბ) სპმთპ-ის აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკური ორგანიზაციების თავმჯდომარეები თანამდებობრივად არიან ვიცე-პრეზიდენტები.
გ) სპმთპ-ის პრეზიდენტი, აღმასრულებელი ვიცე-პრეზიდენტი და ვიცე-პრეზიდენტი საფინანსო დარგში თანამდებობრივად ითვლებიან მომდევნო ყრილობის დელეგატებად.

9.1.2 სპმთპ-ის პრეზიდენტის არ ყოფნის შემთხვევაში (შვებულება, მივლინება, ავადმყოფობა და სხვა საპატიო მიზეზი), თავისი ბრძანებით, პრეზიდენტის უფლებამოსილების ფარგლებში მოვალეობას ასრულებს აღმასრულებელი ვიცე-პრეზიდენტი, ხოლო აღმასრულებელი ვიცე-პრეზიდენტის არ ყოფნის შემთხვევაში, ვიცე-პრეზიდენტი საფინანსო დარგში.
9.1.3 სპმთპ-ის პრეზიდენტის, აღმასრულებელი ვიცე-პრეზიდენტის და ვიცე-პრეზიდენტის საფინანსო დარგში არ ყოფნის შემთხვევაში (შვებულება, მივლინება, ავადმყოფობა და სხვა საპატიო მიზეზი), პრეზიდენტის ბრძანებით, ვიცე-პრეზიდენტები აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკური ორგანიზაციებიდან, პრეზიდენტის უფლებამოსილების ფარგლებში, ასრულებენ მოვალეობას შემდეგი წესის დაცვით: პირველ რიგში მოვალეობას შეასრულებს ის ვიცე-პრეზიდენტი, რომლის ორგანიზაციაში უფრო მეტი წევრი ირიცხება.
9.1.4 სპმთპ-ის პრეზიდენტად შეიძლება არჩეული იქნეს უმაღლესი განათლების მქონე პირი, რომელიც არის სპმთპ-ის წევრი, აქვს სპმთპ-ში მუშაობის სულ ცოტა სამწლიანი გამოცდილება ხელმძღვანელ თანამდებობაზე და არის სპმთპ-ის ყრილობის დელეგატი.
9.1.5 სპმთპ-ის აღმასრულებელი ვიცე-პრეზიდენტი შეიძლება იყოს უმაღლესი განათლების მქონე პირი, რომელიც არის სპმთპ-ის წევრი, აქვს სპმთპ-ში მუშაობის სულ ცოტა სამწლიანი გამოცდილება ხელმძღვანელ თანამდებობაზე და არის სპმთპ-ის ყრილობის დელეგატი.
9.1.6. სპმთპ-ის ვიცე-პრეზიდენტი საფინანსო დარგში შეიძლება იყოს უმაღლესი განათლების მქონე პირი, შესაბამისი განათლების დამადასტურებელი დოკუმენტით. რომელიც არის პროფკავშირის წევრი, აქვს პროფკავშირული მუშაობის სულ ცოტა სამწლიანი გამოცდილება ხელმძღვანელ თანამდებობაზე და არის ყრილობის დელეგატი.
9.1.7 სპმთპ-ის უმაღლესი თანამდებობის პირია სპმთპ-ის პრეზიდენტი, რომელსაც 4 წლის უფლებამოსილების ვადით თანამდებობაზე ირჩევს სპმთპ-ის ყრილობა. იგი ხელმძღვანელობს სპმთპ-ის საქმიანობას და ახორციელებს ყრილობის მიერ განსაზღვრულ პოლიტიკას და ასრულებს აღმასრულებელი საბჭოს მიერ მიღებულ დადგენილებებს. 
9.1.8 სპმთპ-ის აღმასრულებელი ვიცე-პრეზიდენტს და ვიცე-პრეზიდენტს საფინანსო დარგში პრეზიდენტის წარდგინებით ამტკიცებს აღმასრულებელი საბჭო სპმთპ-ის საარჩევნო დებულებით გათვალისწინებული წესის შესაბამისად. 

9.2 სპმთპ-ის პრეზიდენტის კომპეტენციას განეკუთვნება:

ა) სპმთპ-ის საქმიანობის ყველა მიმართულებით საერთო ხელმძღვანელობის განხორციელება და წარმომადგენლობა;
ბ) ყრილობისა და აღმასრულებელი საბჭოს სხდომების წარმართვა და მიღებული გადაწყვეტილებების შესრულების უზრუნველყოფა;
გ) სპმთპ-ის ხელისუფლების ორგანოებში, დამსაქმებელთა კავშირებში, მოქალაქეთა საზოგადოებრივ და პოლიტიკურ გაერთიანებებში, საერთაშორისო პროფკავშირულ ორგანიზაციებში და მესამე პირებთან ურთიერთობებში წარმომადგენლობა; 
დ) კოლექტიური მოლაპარაკებების წარმოება და მიღწეული შეთანხმებების განხორციელება.
ე) აღმასრულებელი საბჭოს მიერ დამტკიცებული სტრუქტურის შესაბამისად, სპმთპ-ის ცენტრალურ აპარატში მომუშავე პერსონალის სამსახურში დანიშვნა, გათავისუფლება და მათ საქმიანობაზე კონტროლის განხორციელება; მათ მიმართ წახალისებისა და დისციპლინური ღონისძიებების გამოყენება.
ვ) სპმთპ-ის ქონებისა და ფულადი სახსრების განკარგვა აღმასრულებელი საბჭოს მიერ დამტკიცებული ხარჯთაღრიცხვის ფარგლებში;
ზ) სპმთპ-ის სტრუქტურული ერთეულების საქმიანობის ხელმძღვანელობა და მასზე კონტროლის განხორციელება;
თ) აღმასრულებელი საბჭოს სხდომების ჩატარებისა და მის მიერ დამტკიცებული პროექტების განხორციელების უზრუნველყოფა;
ი) გაწეული მუშაობის შესახებ ანგარიშის წარდგენა სპმთპ-ის ყრილობასა და აღმასრულებელი საბჭოს წინაშე;
კ) სპმთპ-ის მიზნებიდან გამომდინარე, სპმთპ-ის სახელით, სახელმწიფო ხელისუფლების და ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოებთან, დამსაქმებლებ-თან, საერთაშორისო პროფკავშირულ და საქართველოს არასამთავრობო ორგანიზაციებთან და ასევე, სამართლის სხვა სუბიექტებთან თანამშრომლობა;
ლ) სპმთპ-ის სამსახურებში დასაქმებულთათვის შრომის შინაგანაწესის დამტკიცება;
მ) სპმთპ-ის წევრთა უფლებებისა და ინტერესების დაცვის მიზნით დემონსტრაციის, მიტინგის, გაფიცვის ორგანიზება, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით;
ნ) სპმთპ ყოველდღიურ საქმიანობას ახორციელებს სპმთპ-ის ცენტრალური აპარატის სამსახურების მეშვეობით, რომლის სტრუქტურასა და ხარჯთაღრიცხვას განსაზღვრავს და ამტკიცებს სპმთპ-ის აღმასრულებელი საბჭო. 

9.3 სპმთპ-ის პრეზიდენტი, თავისი კომპეტენციის ფარგლებში, გამოსცემს ბრძანებებს. 

სპმთპ-ის აღმასრულებელი ვიცე-პრეზიდენტი: 

ა) ასრულებს სპმთპ-ის პრეზიდენტის ფუნქციებს მისი არყოფნის შემთხვევაში (მივლინება, შვებულება, ავადმყოფობა ან სხვა საპატიო მიზეზი);
ბ) დახმარებას უწევს პრეზიდენტს მისი, როგორც სპმთპ-ის მთავარი აღმასრულებელი პირის, მოვალეობათა შესრულებაში; 
გ) ხელმძღვანელობს პროფკავშირული კადრების სწავლებასა და გადამზადებას;
დ) ხელმძღვანელობს სპმთპ-ის საორგანიზაციო, პროფკავშირული სამსახურის საქმიანობას;
ე) ასრულებს სხვა ფუნქციას სპმთპ-ის პრეზიდენტის დელეგირებით.

სპმთპ-ის ვიცე-პრეზიდენტი საფინანსო დარგში:

ა) მოქმედი კანონმდებლობისა და სპმთპ-ის ყრილობის, აღმასრულებელი საბჭოს, სპმთპ-ის პრეზიდენტის გადაწყვეტილებათა შესაბამისად ხელმძღვანელობს ფინანსური ოპერაციების წარმოებას და ქონების მართვას;
ბ) ხელმძღვანელობს სპმთპ-ის საფინანსო და სამეურნეო სამსახურებს;
გ) უზრუნველყოფს სპმთპ-ის ბიუჯეტის პროექტის შემუშავებას და კონტროლს ბიუჯეტის მიზნობრივ შესრულებაზე და ხარჯვაზე; 
დ) ასრულებს სხვა ფუნქციას სპმთპ-ის პრეზიდენტის დელეგირებით.

9.4 სპმთპ-ის აღმასრულებელი ვიცე-პრეზიდენტი და ვიცე-პრეზიდენტი საფინანსო დარგში თავის საქმიანობაში ანგარიშვალდებულნი არიან სპმთპ-ის აღმასრულებელი საბჭოსა და პრეზიდენტის წინაშე.
მუხლი 10. სპმთპ-ის საქმიანობის კონტროლი

10.1 სპმთპ-ის საქმიანობაზე, მისი ფინანსური სახსრების ხარჯვასა და ქონების განკარგვაზე კონტროლს ახორციელებს სპმთპ-ის საკონტროლო-სარევიზიო კომისია. ხოლო, სტრუქტურული ერთეულების (სათემო, რაიონული, საქალაქო) ფინანსურ საქმიანობაზე კონტროლს ახორციელებს შესაბამისი სტრუქტურული ერთეულის საკონტროლო სარევიზიო კომისია. 
10.2 სპმთპ-ის საკონტროლო-სარევიზიო კომისიას, ხუთი წევრის შემადგენლობით, 4 წლის უფლებამოსილების ვადით ირჩევს ყრილობა. ხოლო, სტრუქტურული ერთეულების (სათემო, რაიონული, საქალაქო) საკონტროლო სარევიზიო კომისიას, 3 წევრის შეამდგენლობით, ირჩევს შესაბამისი სტრუქტურული ერთეულის კონფერენცია, 4 წლის ვადით. 
10.3 სპმთპ-ის საკონტროლო-სარევიზიო კომისია ანგარიშვალდებულია ყრილობის წინაშე. ხოლო, სტრუქტურული ერთეულების (სათემო, რაიონული, საქალაქო) საკონტროლო-სარევიზიო კომისია _ შესაბამისი სტრუქტურული ერთეულის კონფერენციის წინაშე.
10.4 საკონტროლო-სარევიზიო კომისიები პასუხისმგებლები არიან მათ მიერ ჩატარებული შემოწმების სიზუსტესა და ხარისხზე. 
10.5 სპმთპ-ის საკონტროლო-სარევიზიო კომისია ორგანიზებას უწევს დამოუკიდებელი სააუდიტორო ფირმის შერჩევას, მოწვევასა და აუდიტის ჩატარებას.
მუხლი 11. სპმთპ-ის ბიურო

11.1. სპმთპ-ის აღმასრულებელი საბჭოს კომპეტენციაში შემავალი საკითხების მომზადებისათვის და კრიზისული სიტუაციისას ორგანიზაციის ფუნქციონირებისათვის აუცილებელი გადაწყვეტილებების ეფექტურად მიღების მიზნით იქმნება სპმთპ-ის ბიურო. 
11.2. კრიზისულ სიტუაციად ჩაითვლება ისეთი ვითარება, როდესაც სახეზე გვაქვს ჩამოთვლილთაგან ერთ-ერთი, ან ორივე პირობა:

ა. აღმასრულებელი საბჭო ვერ ახერხებს შეუდგეს მუშაობას, წევრების მხრიდან საბჭოს სხდომების ბოიკოტის გამო. 
ბ. აღმასრულებელი საბჭოს წევრები არ ასრულებენ მათზე დაკისრებულ მოვალეობებს, ან ახორციელებენ ისეთ ქმედებებს, რაც შეუძლებელს ხდის ორგანიზაციის ფუნქციონირებას.

11.3. სპმთპ-ის ბიუროს შემადგენლობაში თანამდებობრივად შედიან: სპმთპ-ის პრეზიდენტი, სპმთპ-ის აღმასრულებელი ვიცე-პრეზიდენტი, სპმთპ-ის ვიცე-პრეზიდენტი საფინანსო დარგში, სპმთპ-ის ვიცე-პრეზიდენტები სპმთპ-ის ავტონომიური რესპუბლიკური ორგანიზაციებიდან, საქალაქო/რაიონული ორგანიზაციების თავმჯდომარეების წარმომადგენლები საქართველოს თითოეული რეგიონიდან და ქ. თბილისიდან (გარდა აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკებისა), სპმთპ-ის საორგანიზაციო დეპარტამენტის უფროსი, სპმთპ-ის იურიდიული დეპარტამენტის უფროსი და სპმთპ-ის საერთაშორისო ურთიერთობების დეპარტამენტის უფროსი. 
11.4. კრიზისულ სიტუაციაში ბიურო უფლებამოსილია განახორციელოს სპმთპ-ის წესდებით გათვალისწინებული აღმასრულებელი საბჭოს უფლება-მოვალეობები.
11.5. ამ მუხლის 11.4 პუნქტით გათვალისწინებული შემთხვევისას, სპმთპ-ის ბიუროს გადაწყვეტილება შეიძლება ამოქმედდეს მხოლოდ აღმასრულებელი საბჭოს წევრების სიითი შემადგენლობის უბრალო უმრავლესობის წერილობითი თანხმობის შემდეგ. 
11.6. სპმთპ-ის ბიუროს პერსონალურ შემადგენლობას, უფლებამოსილებას, ფუნქციებს და მუშაობის რეგლამენტს ამტკიცებს აღმასრულებელი საბჭო.
მუხლი 12. სპმთპ-ის ქონება და სახსრები

12.1 სპმთპ-ის ფლობს, სარგებლობს და განკარგავს მის საკუთრებაში არსებულ ქონებასა და სახსრებს.
12.2 სპმთპ-ის საკუთრებაში შეიძლება ჰქონდეს:
სამკურნალო, დასასვენებელი, კულტურის, განათლების, სპორტული, საბავშვო დაწესებულებები, ტრანსპორტისა და ინფორმაციის საშუალებები, სტამბა, საცხოვრებელი სახლები, აგარაკები და სხვა შენობა-ნაგებობები, მის მიერ დაფუძნებული სამეწარმეო და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირები, ასოციაციები, სასწავლო, კულტურულ-საგანმანათლებლო და სამეცნიერო კვლევითი დაწესებულებები და ორგანიზაციები, ფულადი სახსრები (მათ შორის სავალუტო), ფასიანი ქაღალდები, აგრეთვე სხვა მოძრავი და უძრავი ქონება, რაც აუცილებელია მისი საწესდებო მიზნებისა და ამოცანების შესასრულებლად.
12.3 სპმთპ-ის შეუძლია, კანონმდებლობით დადგენილი წესით, ეწეოდეს სამეწარმეო (ეკონომიკურ) საქმიანობას. 
12.4 სამეწარმეო (ეკონომიკური) საქმიანობიდან მიღებული შემოსავალი გამოიყენება მხოლოდ საწესდებო მიზნებისა და ამოცანების შესასრულებლად და სპმთპ-ის წევრებზე არ ნაწილდება.
12.5 სპმთპ-ის ფინანსური სახსრები იქმნება საწევრო ანარიცხების, ნებაყოფლობითი შენატანების, შემოწირულობების, გრანტების, სამეწარმეო (ეკონომიკური) საქმიანობის შედეგად მიღებული თანხებითა და სხვა კანონიერი შემოსავლებით.
12.6 სპმთპ-ის წევრთა საწევრო შენატანების 70% ხმარდება სპმთპ-ის სტრუქტურული ერთეულების საქმიანობას, ხოლო საწევრო შენატანების თანხის 30% სპმთპ-ის ცენტრალურ ბიუჯეტს.
12.7 სპმთპ-ისსტრუქტურული ერთეულების მფლობელობაში რიცხული ქონება თუ ფულადი სახსრები წარმოადგენს სპმთპ-ისსაკუთრებას.
12.8 სპმთპ დამოუკიდებლად განსაზღვრავს მის საკუთრებაში არსებული ფულადი სახსრების, ქონებისა და მატერიალური ფასეულობების გამოყენების წესსა და მიმართულებებს, მის მუშაკთა ხელფასებსა და შრომის ანაზღაურების პირობებს.
12.9 სპმთპ საფინანსო საქმიანობა ხორციელდება დამოუკიდებლად და მასში სახელმწიფო ორგანოებისა და თანამდებობის პირთა ჩარევა დაუშვებელია, გარდა კანონით გათვალისწინებული შემთხვევებისა.
მუხლი 13. სპმთპ-ის რეორგანიზაცია და ლიკვიდაცია

13.1 სპმთპ-ის რეორგანიზაცია (შეერთება, მიერთება, გაყოფა, გამოყოფა, გარდაქმნა) ხორციელდება ყრილობის გადაწყვეტილების საფუძველზე, კანონმდებლობის მოთხოვნათა შესაბამისად.
13.2 სპმთპ-ის ლიკვიდაცია ხორციელდება კანონმდებლობით გათვალისწინებული წესით, აგრეთვე კანონით გათვალისწინებული წესით გაკოტრების ან რეგისტრაციის გაუქმების შემთხვევაში.
13.3 სპმთპ-ის ლიკვიდაციის შედეგად დარჩენილი ქონება და სახსრები ნაწილდება კანონმდებლობის მოთხოვნათა შესაბამისად.
მუხლი 14. გარდამავალი დებულებები 

14.1 საკითხები, რომლებიც არ არის გათვალისწინებული წინამდებარე წესდებით, რეგულირდება საქართველოს მოქმედი კანონმდებლობის მოთხოვნათა შესაბამისად.
14.2 სპმთპ-ის წესდებაში შეტანილი ცვლილებები და დამატებები რეგისტრაციაში ტარდება კანონმდებლობით დადგენილი წესით და ძალაში შედის მათი შესაბამის ორგანოში რეგისტრაციის დღიდან.